Treballar a l’agost és molt dur

entrada2retall

La calor és insuportable. Són les 12 del migdia i L. fa una pausa. Treballar a l’agost és molt dur. No cal ser paleta per saber-ho. Manuel Vilas en parlava a El Cultural de l’ABC: “la literatura en el pasado requería poder físico, más poder físico que intelectual incluso. Escribir una novela como Paradiso a 40 grados de temperatura es un milagro del poder de un cuerpo”. 

Ella es dutxa. Repeteix que vol que arribi el setembre i que tot torni a la ‘normalitat’. Jo, que sempre he sigut un home d’hivern, intento convèncer-la que no, que tranquil·la, que cal aprofitar aquest temps perquè llavors tots haurem de córrer.

Avui han tornat a picar-me els mosquits, des del nostre viatge a la Provença que no ho feien. M’he llevat a la nit amb aquella frisança tan molesta. En un llit d’1,3 metres d’amplada ens separava un braç ben estirat. M’he adonat que no havia posat el Raid del Mercadona i he intentat tranquil·litzar-me.

Si me’n vaig oblidar, d’endollar-lo, és perquè vam anar a dormir amb la pressa que porta una copa de més. Ella deia que estava beguda, jo no m’hi sentia. La vaig portar a coll al llit i encara havia de recollir les coses que quedaven al menjador: tres copes, dos plats, farina vessada per sobre dels fogons, la safata del forn girada i l’ampolla de vi blanc del Lidl i la d’un cava que no sé d’on havia sortit.

La Lara havia vingut a sopar com a candidata a redactora en el projecte. Des que es va saber que la Nina se n’anava a la Índia a treballar per l’associació Vicente Ferrer, estava clar que L. necessitava ajuda aquí.

Va fer pizza i li va quedar genial. Un dia, després d’aprendre a fer-ne, vam dir que en faríem un cop per setmana. Ens encanta proposar-nos rutines que llavors no complim.

Anuncis

Deixa un comentari

