Fast trabajo, slow vida

Entrada 8

Durant nou mesos vaig estar vivint en un pis en el qual em vaig reservar un espai només per gravar les meves cançons. Hi tenia la targeta de so sempre endollada, els cables més o menys ordenats i un petit escriptori per posar l’ordinador.

La guitarra i la melòdica les recolzava just a la paret d’aquella cantonada. Un pòster d’en Hendrix que vaig deixar en herència a en Jesús, el llogater que va venir després de mi i periodista a l’agència on treballem L. i jo, presidia l’escena. Un cop assegut a l’escriptori, a la dreta, hi quedava l’estanteria on cabien tots els meus CDs ordenats alfabèticament. Amb una mà a la cintura i passant-me el dors de l’altra pel front, vaig esbufegar i vaig pensar: Ara sí. Doncs bé, en tres quarts d’any no m’hi vaig asseure ni un sol cop.

Dissabte, a l’agència, vam decidir ensenyar alguns dels vídeos de L. i jo tocant les nostres cançons. Era la primera vegada que ho fèiem fora dels nostres cercles més íntims. La Cris, que és especialment bona donant ànims, va exclamar entusiasmada que recuperàvem l’esperit de Le Mans i de La Buena Vida. Va parlar de melodies que enyorava i d’un background que hi veia. Encara quan va marxar, no ho va fer sense abans insistir que ho potenciéssim, que volia tenir notícies de Lindo Muñoz, el nom que vam posar al projecte.

Ahir, quan vam saber que al final el germà de L. no venia a Barcelona a fer l’examen, vam replantejar el matí que ens quedava. Ella va anar a comprar al Mercadona i jo em vaig posar a preparar-ho tot per començar a gravar. En menys estona de la que em pensava, vaig tenir instal·lat l’editor de so gràcies a un vídeo que vaig trobar al Youtube i la targeta a punt, amb els drivers pertinents del Windows 8. Vam dinar paella i me’n vaig anar a la feina.

A la tarda, L. se n’havia anat a Castelldefels per celebrar l’aniversari del seu avi i jo em vaig oferir per anar-la a buscar quan sortís d’Offerum. Així, quan vaig plegar, enlloc d’agafar el metro vaig esperar el bus que m’havia de portar fins al tren.

A la parada, tres noies, una de rossa i de pell blanca amb uns pits que no li cabien al biquini i dues més amb cara d’asiàtiques però segurament de nacionalitat britànica, van demanar a un noi que s’esperava on podien agafar el 36. Ell em va mirar amb la voluntat de trobar ajuda i diria que especialment interessat per saber respondre. Després de dir-li que jo no en tenia ni idea d’autobusos i que una de les noies amb cara d’asiàtica digués we are lost, els vaig demanar, en anglès, on havien baixat per arribar allà d’on venien. Van respondre que a la Rambla del Poble Nou i jo els vaig indicar com tornar-hi. No sé si era una bona idea, però era una manera de deixar de deambular. El noi va arquejar les celles i em va dir: Se tiene que saber inglés estos días, ¿eh? Jo li vaig somriure i vaig fer que sí amb el cap.

Al final, L. va venir amb el seu germà. Jo els vaig anar a buscar a l’estació de Sants, no a Castelldefels. L’examen de nivell al British Council, el fan tots dos i avui. Si jo no treballés no sé si el faria: per la vergonya d’un possible mal resultat.

Al vespre, abans de sopar, vam estar gravant la primera de les cançons de Lindo Muñoz: Fast trabajo, slow vida. Primer junts i després separats: guitarra, segona guitarra i veu. Quan vam anar a dormir, algú cridava desesperadament a fora. Primer no hi vam fer cas, però al cap d’una estona vam sortir al balcó a xafardejar. No érem els únics: una parella aquí, dues noies a la terrassa del davant, el veí d’allà dalt. Tots volíem saber què passava. La veu, jo diria que de noia, es trencava al coll de tant cridar: ¡Esto es insoportable! ¡Tenemos que salir a la calle, ahora! L. i les noies de la terrassa del davant es van posar a riure.

Anuncis

Deixa un comentari

