Al·lèrgia

Entrada 13

Havia quedat a les 10.30 amb l’Alba, la meva millor amiga, a Lesseps. Quan vaig ser a Diagonal, vaig veure que jo no arribava a l’hora i li vaig fer saber, patint per si ella ja m’hi esperava, però no. Resulta que com que no li havia dit res una estona abans, del tipus “ei, ja surto de casa i vaig venint”, va decidir que me’n devia haver oblidat i va parar el despertador per seguir dormint una estona més.

Vaig tenir temps d’anar a la biblioteca Jaume Fuster a agafar el llibre que he decidit que llegiré abans que El Doctor Givago, Txevengur d’Andrei Platónov, 486 pàgines; vaig parlar una estona amb L. per whatsapp; vaig intentar fer camí cap a casa l’Alba, però que el carrer Sant Salvador, a partir de Torrent de l’Olla, es convertís en Nil Fabra em va despistar, i vaig tornar a Lesseps. A les 11.00, més o menys, ens vam trobar.

Vam entrar a La Pausa, un forn de pa i cafeteria de la plaça del Nord. Vam demanar dos croissants de mantega, un cafè amb llet i un cafè sol. Va pagar ella. Ens vam fer alguns retrets de manera molt amistosa i ens vam explicar tantes altres coses: el projecte de L.; la visita de la setmana passada a Manlleu; les expectatives de feina de tots dos; la voluntat d’aprendre idiomes; la seva adaptació al nou pis; com l’havien ajudat els seus pares a posar-lo a punt, etc. Abans d’acomiadar-nos, em va allargar la mà amb la voluntat de tancar un pacte i em va dir: Almenys truca’m. Si tu ho fas, jo també ho faré. Fes-me saber de tu.

A casa, L. estava al llit llegint Lolita. Quan em va veure, va deixar el llibre sobre la seva tauleta i va picar amb la mà plana al meu tros del llit perquè m’estirés amb ella. Em va dir que es volia apuntar el gimnàs, però que li feien patir els diners. Era el meu últim dia a Offerum i, si no trobava res en el termini que ens donàvem, què faríem? La vaig tranquil·litzar i li vaig dir que estava segur que trobaria alguna cosa. També va dir que havia pensat que, si jo aconseguia una feina de dilluns a divendres que em pogués combinar amb el màster i ella seguia treballant a l’agència els caps de setmana, ens veuríem molt poc. Si era així, va dir, voldria aprofitar aquest temps junts. Sense gastar diners, és clar.

A la tarda vaig fer ben poca feina. La Laia, que quan va marxar a Croàcia es pensava que ja no em tornaria a veure, acabava de tornar de vacances. En un moment, es va tombar cap a la Lorena i jo i, en veu baixa, va dir: Sht, sht, voleu que us expliqui un secret secretíssim, ja que marxeu d’Offerum? La Lorena, ingènua, va dir-li que ella encara no plegava i la Laia va respondre que era igual fent que no amb el cap. Si no em descompto, va explicar tres històries, que tenien a veure amb fidelitats jurades, mitges infidelitats i gelosia mal portada. Quan va haver acabat, es va aixecar orgullosa i va sacsejar la mà: Buah, si ho sabéssiu, la d’històries que hi ha hagut aquí. Ja us les explicaré algun dia d’aquí a molt temps.

Amb L. havíem quedat que em vindria a buscar i aniríem a Gràcia.  A les 19.00 m’esperava recolzada en una paret de l’edifici del carrer Pallars, però no feia cara de tenir ganes d’anar a les festes. Justament, L. venia de quedar amb la seva millor amiga, la Laura. Què passa? vaig demanar-li. Que no ha anat bé? Va fer que sí amb el cap, però em va senyalar amb el dit l’interior de la cuixa a l’alçada del genoll. Hi tenia una ronxa de deu centímetres de diàmetre. L’al·lèrgia, em va dir. I les pastilles? A casa. A les 22.30 ja estàvem a punt de dormir. S’havia posat gel a les picades, s’havia pres l’antihistamínic i havíem sopat. Al llit, em va explicar que quan era petita la seva tieta Leo li explicava el ‘Cuento de nunca acabar’: ¿Quieres que te cuente el cuento de nunca acabar? Sí! ¿Pero de verdad que quieres que te cuente el cuento de nunca acabar? Sí sí, porfa, ese. ¿Estás segura?¿Quieres que te cuente el cuento de nunca acabar? Jolín, que sí.

Anuncis

Deixa un comentari

