La cápsula del tiempo

Entrada 19

Ahir, finalment, vam publicar el bandcamp de Lindo Muñoz. Les cançons sonen molt més fluixes del que hauria de ser, però aquesta és una assignatura pendent amb el Cubase, el programa que faig servir per editar l’audio.

El vam difondre entre els més pròxims i ens vam quedar observant les estadístiques que proporciona la pròpia web: Quanta gent s’ha escoltat les cançons senceres? Quants n’han escoltat més d’un 10%?

En Beni, un company de l’agència, de seguida es va posicionar, les seves preferides són les que parlen d’un iogurt, però què us va passat amb l’Amat i l’Otero?, va preguntar a L. per whatsapp. Mikel Iturriaga també ens va fer un tuit de resposta, ¿Quiénes sois? ¿Qué invento es esto? Potser sí cal explicar-ho.

La Nit de Reis, L. i jo treballàvem a l’agència. Resulta que el 5 de gener de 2013 és justament el dia en el qual se situa l’últim llibre de Miqui Otero, La cápsula del tiempo. Per això, Blackie Books va organitzar una gimcana. Van amagar uns quants llibres pel barri de Sant Antoni i, pel Facebook, van anar donant pistes d’on es trobaven. Quan va ser el moment vaig sortir disparat i en vaig trobar un exemplar a l’ampit de la finestra d’un col·legi a la cantonada entre Rocafort i Floridablanca. Quan vaig tornar a l’agència estàvem entusiasmats. A l’hora de plegar, vam deixar una nota a la bústia de Miqui Otero. Com que viu molt a prop de la redacció, la nota deia: “El libro se ha quedado en casa”, i hi afegíem una direcció de correu electrònic: hedejadounanota@gmail.com. Després d’un parell de setmanes de no rebre resposta i de veure que la bústia estava col·lapsada per una bossa de plàstic vam pensar que potser s’havia mudat, però no. Al cap d’uns dies ens vam creuar a la porta. Ell sortia amb la seva bici i la bústia tornava a estar buida, així que li vam deixar una segona nota i vam enviar un correu electrònic a un amic seu anunciant-li l’existència de les notes. Però, és clar, sense feedback va deixar de tenir gràcia i vam decidir fer-ne una cançó.

Aquest matí, la politja tornava a ser-hi. A les 8.35 un parell de totxos passaven per davant dels meus ulls i tiraven a baix un test que teníem recolzat a la barana del balcó. Em sento intimidat per la presència del coi de corda, com si els paletes que treballen a dalt l’haguessin utilitzat per pujar al pis de sobre i ens haguessin vist dormint.

L. ha sortit i els ha dit que vigilessin. El paleta de dalt ha respòs amb un bon dia. Qué chungo es el tío, m’ha dit L., que es tornava a posar a dins del llit. Ens havíem despertat tots dos per apuntar-nos a un dels cursos del Cibernàrium. Obren les inscripcions a les 8.30 i has d’estar preparat per ser el més ràpid. Si no, en quedes fora. Jo ja ho havia provat ahir i no havia tingut sort.

He vist que L. estava tapada amb la manta fins al coll i li he demanat si volia que tanqués la porta. Ha fet que no amb els ulls entreoberts. Li he dit que quina sort que ens haguem pogut inscriure al curs, perquè ahir m’havia semblat gairebé impossible. Es perquè ho hem fet junts, m’ha dit ella. ¿Has dormido bien?, m’ha preguntat. Sí, tu no? No mucho, como nos despertamos y eso.

Ahir, al cap d’una hora d’haver-nos posat a dormir, la vaig veure sortir al balcó. Què fas?, vaig demanar-li sense entendre-ho. Vuelven a estar los de ayer. Fa un parell de nits que apareix un grup de joves al nostre carrer que, mentre esperen un veí del nostre bloc que trafica, seuen a les motos que hi ha aparcades just a baix, les mouen de lloc i els obren els portaequipatges. Abans d’ahir els vaig cridar per advertir-los i a L. li va semblar un gest heroic. És obvi que no ho era si tornen el dia següent.

Anuncis

Deixa un comentari

