Apadrina un follower

Entrada 25

Armando Liussi Depaoli, mandomando a la xarxa, era el nostre professor al Cibernàrium. Ens vam asseure a la fila del darrere quan ja havia començat: cadascú es presentava i explicava per què estava interessat a fer un curs de Twitter per a empreses. L. em va mirar amb els ulls molt oberts, va deixar les coses a la taula i em va dir a l’orella que se n’anava al lavabo una estona.

Vaig quedar sorprès. La majoria dels que érem allà no teníem una empresa: un bloguer de viatges, almenys quatre autònoms que tenien en ment començar un projecte, alguns treballadors que volien reciclar-se i, la resta, comptes personals. Tant hem assumit que som la nostra pròpia empresa?

Mandomando va començar ràpid i diria que amb ganes d’embalar-se: Si en algun moment vaig massa lent digueu-m’ho, va dir. Però el van frenar: dues hores per explicar què és un tuit, un retuit, un hashtag i una menció.

L., que m’ha ensenyat tot el que sé sobre twitter, es recolzava a la cadira i aprofitava l’estona per llegir El País, contestar correus electrònics i escriure whatsapps. A l’hora de pati vam seure a la terrassa i vam fer un cafè. Feia un sol esplèndid. ¿Qué te parece el curso? Crec que no hem tingut sort amb el grup, vaig dir.

La segona part va ser tot el contrari, amb la mateixa estona vam parlar de branding; de Topsy i tweetmeme; de tweetreach i socialmention; de Klout i PeerIndex i, per últim, de SocialBro. Era impossible retenir-ho tot, però prometia un horitzó de Twitter estimulant. Vam anar a dinar a la granja Mabel, el millor restaurant amb menú de menys de deu euros de Barcelona, i a la tarda, a cine: La mejor oferta.

La setmana passada, abans d’anar a Castelldefels, m’havia comprat la Rockdelux pel disc de Juli Bustamante i per l’entrevista a Fundación Robo. Repassant la revista, havia vist un article de Gerard Casau sobre la La mejor oferta i no pintava gens malament. Giuseppe Tornatore, el director de Cinema Paradiso, explica durant dues hores una història clàssica, amb els punts de gir molt marcats i els personatges ben definits. Entre el thriller i la novel·la romàntica, la pel·lícula tracta amb gràcia la relació d’un reputat antiquari, el més hàbil a l’hora de discernir originals i còpies, amb una noia jove i agorafòbica.

Quan vam sortir de la sala va venir el drama: la pèrdua d’un seguidor de Twitter al compte de Lindo Muñoz. Com pot ser? Per què avui? Si només ens seguien 14 persones. Vam repassar-les una a una i L. em va dir: Ya sé quien ha sido.

Anuncis

2 responses to “Apadrina un follower

  1. M’ha encantat veure el meu reflex en aquest mirall. Gràcies per la menció.
    Salutacions,
    Mando

Deixa un comentari

