Politització

Entrada 26

¿Qué vamos a comer el martes?, em va dir L. ahir a la nit, preocupada per satisfer la família. Home, si vols lluir-te, crec que hauries de fer albergínies al forn, vaig dir, llàstima que no seran de l’hort. Va ser llavors quan vaig recordar que m’havia deixat a l’agència la bossa plena de menjar que ens havien dut els meus pares.

Quan vaig sortir del metro de Rocafort, un home gran, amb barba frondosa de color gris, tentinejava agafat a la paret de l’estació. Duia els texans ben molls i havia fet un bassal a terra. Vaig passar sense dir-li res i com jo molts altres. Que necessitava ajuda era evident, però que la volgués i fos útil era dubtós: això ens legitimava a no fer-hi cas.

De camí a la feina vaig passar per un portal del carrer Rocafort que sempre està ple de vagabunds que busquen recer. N’hi devia haver uns sis o set. En un viatge que vaig fer amb els meus pares, a Miami, vaig quedar impressionat de la vista dels balseros que dormien al ras, que podien arribar a encerclar tota una illa de cases. En aquell moment vaig pensar que allò eren coses que podien passar a Estats Units, però que aquí no passarien mai. Malauradament, estan passant.

Vaig posar la clau al pany i un home de mitjana edat, al meu darrere, es mirava l’embornal de diferents perspectives. Amb la punta del peu, el trepitjava amb cura, com si volgués medir-ne les possibles conseqüències.

Vaig entrar i la foscor de la redacció se’m va posar bé. La llum de les faroles del carrer entrava només per una de les finestres. Havia estat un cap de setmana de crisi. Tant divendres, quan escrivia l’article sobre el MACBA, com dissabte al matí, que m’havia posat a escriure un article per a Núvol sobre La Setmana del llibre en català, em vaig cansar de llegir-me: sembla que sempre escrigui exactament el mateix, vaig pensar. L. em va dir que estava bé tenir un estil, però a mi em semblava que el meu era l’estil de no tenir-ne, d’estil.

Després, a la redacció, vaig traduir la notícia del servei internacional que parlava de l’intent d’Obama de convèncer tant el Parlament com la societat civil de la necessitat d’una intervenció militar a Síria. A la notícia hi havia l’enllaç als vídeos que deixen constància del desastre de les armes químiques. No vaig ser capaç de veure’ls, però sí que em va fer plantejar quina posició havia de prendre.

Vaig buscar articles a llocs de confiança per saber-ne més i vaig llegir Déjalos que se maten a Jot Down de Javier Espinosa i Escoge tu aventura en Siria a Obama World, el blog de Jordi Pérez Colomé. Ja no només era l’estil, havent-hi textos així, per què algú m’hauria de llegir a mi?

Fa deu anys, quan jo feia quart d’ESO, em van donar tota una pàgina a el Ter, la revista de Manlleu, per escriure un text d’opinió sobre la guerra de l’Iraq. A Casals-Gràcia, el meu col·legi, vam fer unes samarretes que combinaven el símbol de la pau amb el d’un plàtan per pagar-nos el viatge de fi de curs a Canàries. Diria que la politització o despolitització depèn de la capacitat d’incidència que creguis que pots tenir i ara voldria tornar-hi a creure.

Anuncis

2 responses to “Politització

  1. Tens estil, em sembla. Estil i contingut. Segueix escrivint i no tornis a aturar-te, no fotem.

  2. Em sembla que tens raó Giri, potser no tens estil, però no és una mica aviat ? Parlo d’estil en el sentit formal del terme, perqué l’enfoc que dones al teu blog (o com es digui) és prou interessant. M’agrada la barreja de dietari i crònica cultural. És pràctic per posar-se al dia d’una manera poc habitual.
    No tenir estil pot acabar sent el teu estil !
    La setmana que vé em posaré la samarreta ! Ánims !

    Marketwach

Deixa un comentari

