Rentrée

Entrada 33

1.

Fa dies que sento a parlar de la rentrée, però crec que la meva no va començar fins ahir. Al matí vaig tornar a anar a la universitat a matricular-me, aquesta vegada amb èxit.

Vaig anar fins a la Blanquerna i vaig deixar solucionades algunes qüestions que em preocupaven. Em vaig trobar el germà de L. que em va dir que havia quedat amb algú en un bar. “Algú? Un bar? Se hace mayor”, va dir L. quan vaig li explicar.

A la tarda tenia la primera classe. La universitat és plena de canalla. L’any passat, a principi de curs em vaig trobar en Ferran, un amic, al pati de lletres. Li vaig demanar què hi feia, si començava un màster o què: Vinc a veure les nenes de primer, em va dir. N’hi ha de guapes, és clar, i elles sempre es veuen més grans que ells, però la impressió general, igualment, és que tots plegats són molt petits i tu t’has anat fent vell. Per sort, l’assignatura la faig amb un parell o tres de persones que reconec de ja fa uns quants anys i això m’alleuja.

Quan anava cap a casa, em van trucar d’un telèfon mòbil que no tenia guardat: Hola Gerard, et truco de Galaxia Gutenberg, per unes pràctiques que havies sol·licitat. Si encara hi estàs interessat demà a la tarda farem una ronda d’entrevistes. Quedem a les 17:00?

Uau, la rentrée.

A l’octubre de fa dos anys, jo estava fent pràctiques a la Fundació Lluís Carulla, l’entitat que gestiona l’editorial Barcino. Un dia, pel carrer, em vaig trobar l’Alfons i li vaig explicar. Hòstia, molt bé, em va dir, ho has aconseguit, ja hi has entrat. Es referia al món editorial. La seva idea era que si hi posaves un peu era molt més fàcil quedar-t’hi. Espero que em vagi bé l’entrevista.

2.

A les 21.00 vam anar amb L. a veure Barcelona nit d’estiu, una d’aquestes pel·lícules fetes per alumnes de l’ESCAC: dolça, d’històries encreuades, d’estètica indie, amb la intenció d’utilitzar la llengua com al carrer i no com a TV3, etc. La sala era gairebé plena: no sé si per amiguisme o per la cosa provinciana de les estrelles regionals.

Quan vam tornar a casa , vam veure un capítol de Girls. Un cop acabada The Newsroom, em va costar molt convèncer L. de veure una altra sèrie, però vaig pensar que aquesta li agradaria. Doncs bé, ahir em va dir que si no fos perquè m’esperava per veure-la, ja l’hauria deborada. Rentrée.

Anuncis

Deixa un comentari

